עסקת ענק לבעלזא בחיפה: מבנה נוסף נרכש לטובת סמינר

כהכנה לאירוע הגו הנהלת חברת "יגדיל תורה" רעיון שכדאי לקדש את המקום בראשונה בשעה של לימוד התורה
ישראל פריי No Comments on עסקת ענק לבעלזא בחיפה: מבנה נוסף נרכש לטובת סמינר

עד לפני מספר שנים היו בחיפה חסידי בעלזא בודדים, וכבר הם הופכים לאימפריה מקומית עם מאות משפחות ומוסדות ענק • אחרי בית מדרש וישיבה, הקהילה סגרה על רכישת במנה לטובת סמינר 'בית מלכה'

כהכנה לאירוע הגו הנהלת חברת "יגדיל תורה" רעיון שכדאי לקדש את המקום בראשונה בשעה של לימוד התורה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בקהילת חסידי בעלזא בחיפה חגגו השבוע מעמד הודיה והוקרה לרגל סיום הרכישה והתחלת השיפוץ לבנין "בית מלכה", בשילוב סעודת ר"ח, המעמד התקיים בתוך המבנה החדש בתוך קומה שהוכשרה לעריכת הסעודה.

כהכנה לאירוע הגו הנהלת חברת "יגדיל תורה" רעיון שכדאי לקדש את המקום בראשונה בשעה של לימוד התורה, וע"כ התקיים סדר קביעת עיתים וכל השיעורים ביום זה במבנה החדש במקום שהוכשר לכך.

לאחר תפלת מעריב נטלו הציבור ידיים לסעודת ר"ח כיד המלך, דברי פתיחה נאמרו מפי ר' זאב נחמן שליט"א, חבר וועד הנהלת המוסדות ומהמייסדים, בדבר הזכיר את כ"ק מרן מהר"א מבעלזא זי"ע, שבהגיעו לארץ ישראל, הגיע כידוע לראשונה לעיר חיפה, ועבר במסלול שמתחיל מהכביש מתחת לבניין הישיבה דרך הבניין שכעת נקנה לבית מלכה, והאכסניה הייתה ליד בנין התלמוד תורה והתפילות התקיימו בביהמ"ד בו נמצא כעת השטיבל.

את המשא המרכזי השמיע אורח הכבוד הרה"ג ר' גרשון לוי – ממייסדי הישיבה הק' בחיפה, שהאריך בדבריו אשר אין בעל הנס מכיר בניסו, הדור הצעיר לא יודעים להאריך את החסד הגדול והטובות ברוחניות ובגשמיות שיש לכל חסיד בעלזא ממוסד זה שהקים מר"ש ששמו "בית מלכה", וכמה שכ"א חייב הכרת הטוב ולתרום למעלה מכפי יכולתו כדי שיהיה הבנין משוכלל ביופיו.

בדברי סיום הרחיב מנכ"ל המוסדות על מסירות נפשם של האברכים, כאשר העסקנים כיתתו רגלם בימים ההם, בבתי הורי הבנות היקרות, והתחננו בפניהם ממש להזרים את הסכום הראשוני כדי שיוכלו לגשת לעסקת ענק זו, וציטט מספר דוגמאות למסירות נפשם של אברכים היקרים ובני ביתם ומשפטים שנשמעו מפיהם.

"דעו לכם את הסכום הזה הקצבתי לטיפול שיניים עבור אשתי/ביתי/ בני", "שמחים אנחנו אני ואשתי לתת את הסכום אשר הקצבנו לקניית מיטת נוער… לא נורא הילדים ישנו עוד חצי שנה על מזרונים ונתחיל לחסוך את הסכום הנ"ל". …הסכום הזה ממש לאחרונה נכנס אלי והקצבתי אותו לחתונת צאצאי שיחול לא עוד זמן רב, שמח אני להקריב קרבן יקר זה לה'…", "חשבנו לנסוע לחופשה משפחתית, לא נורא נוותר למען ה' ולמען חינוך ילדינו היקרים…" וכהנה רבות, תוך כדי שהנותנים מרעיפים ברכות עד בלי די על המתרימים שזיכו אותם במצוה רבה זו.

צפו בגלריה של אהרן ברוך ליבוביץ מהמעמד



0 תגובות